رئال مادرید یعنی چه؟  [معنی کلمه رئال]

رئال مادرید یکی از باشگاه‌های فوتبال محبوب، نه‌تنها در اسپانیا بلکه در سراسر دنیاست. افراد زیادی در ایران از طرفداران پر و پا قرص این تیم هستند ولی جالب اینجاست اکثر افراد نمی‌دانند کلمه رئال در نام این باشگاه به چه معناست؟

یک بار یکی از دوستان از من درباره معنی کلمه Real پرسید و گفت مگر معنی رئال “واقعی” نیست؟ خب یعنی بقیه‌ی تیم‌ها و باشگاه‌ها تخیلی هستند؟ یا اصلاً رئال در نام تیم‌ها معنی دیگری دارد؟

من خندیم و گفتم درست است کلمه Real در انگلیسی به معنی واقعی یا حقیقی است ولی توجه کن که این باشگاه اسپانیایی هست و احتمال بده که نام این باشگاه هم اسپانیایی باشد، پس باید بررسی کنی که این کلمه در اسپانیایی به چه معنی است.

Real یک صفت نسبی است که از کلمه Rey به معنای پادشاه ساخته شده است. Real در اسپانیایی یعنی سلطنتی و باشگاه رئال مادرید یعنی باشگاه سلطنتی مادرید.

باید توجه کنید که بسیاری از کلمات در زبان انگلیسی و سایر زبان‌های اروپایی با املا و تلفظ یکسان هستند ولی معنی کاملاً متفاوتی دارند. یک نمونه دیگر در زبان‌های انگلیسی و آلمانی کلمه Gift است. این کلمه در انگلیسی معنی هدیه دارد ولی در زبان آلمانی به معنی سم است.

پس همیشه به این نکته توجه داشته باشید که برخی از کلماتی که می‌شنویم انگلیسی نیستند و باید بنا بر زبان مرجع خودشان ترجمه شوند.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*


Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.