آموزش تبدیل عکس به متن + آموزش تصویری و پشتیبانی از زبان فارسی

تبدیل عکس به متن
چگونه عکس را به متن تبدیل کنی؟

نحوه تبدیل عکس به متن نوشته شده

راه های مختلفی برای تبدیل عکس به متن وجود دارد. همچنین نرم افزارهای متعددی برای این کار در بازار موجود است. البته بعضی از این نرم افزارها از زبان فارسی پشتیبانی نمی کنند. برخی دیگر نیز که از زبان فارسی پشتیبانی می کنند آنقدر دارای خطا و اشتباه هستند و برخی از فونت ها را نمی شناسند. بنابراین آنقدر این نرم افزارها ضعیف هستند که آدم ترجیح می دهد نوشته را مجددا تایپ کند. اما نگران نباشید در این مطلب به شما راهی را آموزش خواهم داد تا بدون نرم افزار و به صورت کاملا رایگان، سریع و با بالاترین کیفیت عکس مطالب خود را به متن تبدیل کنید تا مجبور نباشید آن را مجددا تایپ کنید.

تبدیل عکس به متن بدون نرم افزار

در سالهای اخیر گوگل امکانات زیادی را فرام  کرده است. یکی از این امکانات که به خوبی از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند گوگل داکس است. همچنین امکان تعامل آن با گوگل درایو نیز وجوید دارد. ما با استفاده از این تعامل می توانیم به راحتی کلیه عکس های خود را به متن تبدیل کنیم. برای این کار شما ابتدا نیاز به یک حساب کاربری گوگل یا جی میل دارید. اگر شما یک حساب کاربری داشته باشید می توانید از تمامی امکانات گوگل استفاده کنید. اگر اکانت جی میل ندارید می توانید با یک جستجوی ساده آموزش ساخت جی میل را بیابید. پس از ساخت اکانت گوگل می توانید طبق مراحل زیر هر نوع عکس را به متن تبدیل کنید.

آموزش تصویری تبدیل عکس به متن

اول باید توجه کنید که ممکن در تبدیل عکس دست نوشته به متن مشکل به وجود بیاید. چون غالبا دست نوشته دارای ساختار مشخصی نیست. اما اگر می خواهید عکس متن تایپ شده را به متن تبدیل کنید مراحل زیر را دنبال کنید.

۱-پس از ورود به حساب کاربری گوگل بر روی گزبنه Drive کلیک کنید.

۲- سپس در سمت چپ بر روی گزینه New کلیک کنید.

۳-سپس روی گزینه File upload کلیک کنید.

۴- عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی گزینه open کلیک کنید.

۵- عکس مورد نظر آپلود شده و می توانید در گوگل درایو خود آن را مشاهده کنید.

۶- روی عکسی که می خواهید به متن تبدیل شود راست کلیک کنید و ابتدا نشانگر موس را روی Open with نگه دارید تا پنجره جدیدی باز شود و سپس Google docs را انتخاب کنید.

۷- یک فایل Google docs مشاهده خواهید کرد که در آن عکس و سپس متن عکس موجود است.

عکس بالا عکس یک متن تایپ شده است. همیچنین در زیر می توانید نمونه ازتبدیل عکس دست نویس به متن را ببینید که با اشکالات نسبتا زیادی همراه است. ولی بابت عکس متن تایپی اشکلات خیلی خیلی کم و قابل چشم پوشی هستند.

 

آیا عکس تبدیل شده به متن، کاملا صحیح است یا نیاز به بررسی دارد؟

مطمئنا مسئولیت صحت متن تبدیل شده بر عهده شما است ولی احتمال ۹۹% این متن صحیح است. نیاز به یک بار روخوانی جهت اطمینان از درستی عکس تبدیل شده به متن وجود دارد. ولی از آنجایی که می دانم ممکن است وقت، حوصله یا دقت کافی را نداشته باشید در ادامه روشی برای به حداقل رساندن خطا های نگارشی و املایی را برای شما بیان می کنم.اگر چه گوگل درایو نیز دارای غلط یاب املایی است و زیر کلمات مشکوک را قرمز می کند ولی من روش زیر را به شما پیشنهاد می کنم.

چگونه سریع و آسان درست بودن متن را بررسی کنیم؟

با گذر زمان و بالا رفتن سرعت زندگی سرعت تایپ کردن کاربران نیز افزایش پیدا کرده است. در نتیجه افزایش سرعت غلط های تایپی نیز زیاد شده است. این مسئله نیاز به وجود نرم افزاری جهت بررسی غط های تایپی و املایی را بیان می کند. افزونه ویراستیار که بر روی انواع نسخه های Word نصب می شود به شما این امکان را می دهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن متن های خود را بررسی کنید تا خالی از هرگونه غلط املایی باشد. این افزونه رایگان بوده و به راحتی می توانید از سایت سازنده آن را دانلود و سپس نصب کنید. این افزونه به شکل یک زبانه(Tab) در نرم افزار Word از آن بهره ببرید. با استفاده از این روش شما می توانید عکس هایی که به متن تبدیل شده اند را بررسی کند تا غلط املایی و تایپی نداشته باشند.

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*


Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.